"Mucha gente pequeña, en lugares pequeños haciendo cosas pequeñas, puede canviar el mundo"

dimecres, 18 de desembre del 2013

El violí d'Auschwitz

Hooolaa gent!
Ara fa uns dies em vaig acabar aquest llibre magnific però, no sé per què, no vaig fer la ressenya. 
Llibre: El violí d'Auschwitz
Autor: Maria Àngels Anglada
Any: 2013
Idioma original: Català
Editorial: Edicions 62
Sinopsis:
En Daniel és un jueu de Cracòvia, fabricant d'instruments musicals. Quan el reclouen al camp d'extermini d'Auschwitz, es fa passar per fuster, perquè sap que, si els resulta útil, els nazis trigaran més a eliminar-lo. però el comandant del camp, aficionat a la música clàssica, descobreix el veritable ofici d'en daniel i el sotmet a una prova decisiva: fabrica un violí que tingui un so perfecte. Si no és capaç d'aconseguir-ho en el termini fixat, en Daniel perdrà la vida.
Opinió personal:
M'ha encantat, tot i que és força dur.
 Transmet molt bé el dolor i l'angoixa que sent el protagonista en el camp de concentració i et fa estar patint molt durant tot el llibre.  Hi va haver moments en què vaig haver de deixar el llibre un moment, per pensar i assimilar tot el que acabava de llegir, i vaig acabar el llibre plorant. 
El recomano moltíssim, sobretot per adonar-se de la crueltat dels camps d'extermini nazis, per què ens n'adonem i no tornin a passar coses com aquestes.

4 comentaris:

  1. Jo sempre l'he volgut llegir. El vaig veure que l'anunciaven pel diari i des d'aquell dia que penso en comprarme'l. Potser el demano aquest Nadal. Ara ja sé que m'encantarà!

    escapefromrealityanaid.blogspot.com.es

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs quan l'hagis llegit ja em diras que t'ha semblat! Espero que t'agradi!

      plujadellibresdelabelly.blogspot.com.es

      Elimina
    2. Sí, això faré!!! L'he demanat per aquest Nadal...

      Petons

      escapefromrealityanaid.blogspot.com.es

      Elimina
  2. Ohhhhh!!!!!!!!! Jo me'l vaig llegir l'any passat amb l'Institut! És fantàààsticc!
    Jo també vaig ploraaarrr!!!

    Maria

    ResponElimina