"Mucha gente pequeña, en lugares pequeños haciendo cosas pequeñas, puede canviar el mundo"

divendres, 17 d’abril del 2015

Murakami als meus ulls


Hola!
Com ja sabeu em considero una gran fan de Haruki Murakami i les seves obres, i avui us volia explicar una mica el que és aquest grandíssim autor als meus ulls. És només una opinió humil d'adolescent, però em fa il·lusió compartir-la amb els que encara em visiteu.
I és que, per mi, Haruki Murakami és un artista, un músic que fa dansar les paraules formant sensacions i instants que semblen sortir de les pàgines per embolcallar el lector en un univers paral·lel ben proper en alguns casos. Quan et submergeixes a les seves paraules et sents aliè la teva realitat, entens el dolor i la dolçor de les relacions humanes més sorprenents. Poca gent aconsegueix parlar de l'amor i el desig sense arribar a embafar el lector, però Murakami és un dels que ho aconsegueix.
Haruki Murakami aconsegueix pintar un món quotidià, ni horrible ni perfecte, explica històries de pèrdues i desesperació trobant-hi la part dolça, i aconsegueix crear personatges extravagants i especials sense que sonin forçats. Els seus llibres em recorden a una taronja. En ells tastes la dolçor, però també l'acidesa, i cap de les seves històries no és igual que un altre.
Podem trobar taronges més dolces o més àcides, però sempre són una barreja perfecta de la complicada realitat i la màgia que ell hi aconsegueix trobar.
Potser sóc massa jove per captar-ne la magnitud, potser per això veig matisos diferents que la majoria dels seus lectors adults del tot. No ho sé, segurament, d'aquí a uns anys, quan rellegeixi les seves obres (cosa que de segur que faré), ja ho descobriré.
I és que Murakami quan escriu em prepara una caixa de sorpreses just a la mida del que jo vull poder llegir, ens la prepara a tots.
Tothom llegeix un Murakami diferent.
Tots els llibres del món són diferents per cada lector, però diria que Muakami encara multiplica aquest fenomen.
Gràcies, gràcies per ser un grandíssim autor, gràcies per oferir-me aquest plaer que és llegir les teves obres.


2 comentaris:

  1. De fan, a fan. M'ha agradat la teva manera de descriure'l, perquè no és gens fàcil, jo no me'n sortiria millor. I tot i tenir uns quants anys més que tu, no trobo que aquest sigui el post d'una adolescent que no sap el que diu, almenys en matèria de Murakami sap molt bé de què parla. Espero que l'autor ens segueixi fent gaudir durant molt més temps, i també tinc pendent alguna relectura, però em fa una mica de por que la màgia es trenqui a la segona vegada, com m'ha passat amb altres llibres que havia mitificat.

    És ben estrany que en un post et facin una llista de llibres o una col·lecció de cobertes i que hi hagi una coincidència alta, perquè cada lector és un món i tenim els nostres gustos. Avui m'encanta i m'enorgulleix poder dir que he llegit tots els llibres que mostres, menys un, però que tinc a casa i que no trigaré a llegir, dóna'm un parell de mesos. A més, he llegit alguna coseta més que no mostres. Gran Murakami.

    ResponElimina
  2. Oh! M'han fet venir ganes de posar-me a llegir quelcom seu ara mateix. Jo d'ell tan sols he llegit contes dispersos, After Dark i Homes sense dones. Sens dubte el que m'ha agradat més ha sigut After dark. Em proposes algun ordre per començar a llegir els seus llibres restants?

    ResponElimina