"Mucha gente pequeña, en lugares pequeños haciendo cosas pequeñas, puede canviar el mundo"

dilluns, 10 de març del 2014

Quadern d'Aram

Holaa!
Avui també us vull parlar d'un llibre que em va tocar al QL? (sóc una dona amb sort!!!).
Des del primer moment vaig saber que m'agradaria, ja que m'encanta com transmet les coses l'autora, que ja coneixia d' "El violí d'Auschwitz". No m'ha defraudat gens! 

És un llibre fantàstic, encara que parla d'un tema que poca gent coneix i que jo crec que hauria de ser més conegut, per la magnitud de la tragèdia que va significar.
Llibre: Quadern d'Aram
Autora: Maria Àngels Anglada
Any: 2009
Idioma original: Català
Editorial: Edicions 62
Sinopsis:
A causa d'una malaltia del jove Aram i una promesa que fa la seva mare, Maryk, de pelegrinar fins al monestir de Narek si el noi es cura, tots dos s'escapen de la mort, que arriba sense pietat quan el govern turc decideix exterminar el poble armeni, entre 1915 i 1916. Quadern d'Aram explica el recorregut vital de mare i fill, amb la pena i l'esperança al seu interior, un viatge iniciàtic a través de la Mediterrània que fa que Aram perdi de cop "la pell de nen".
Opinió personal:
M'ha encantat, encara que és molt dur.
L'autora transmet el patiment d'una forma super real.
Crec que s'haurien de fer més llibres i donar més informació sobre aquest genocidi on se situa la historia, ja que poca gent en sap res i va ser una gran tragèdia.
El protagonista canvia molt rapidament la seva manera de pensar i de viure, cosa que s'entén en la situació que està vivint.
En algun moment de la lectura he hagut de deixar el llibre, per poder assimilar el que estava llegint, ja que si narren històries molt dures i horribles.
La seva mare, que també fa de narradora en algun moment, m'ha semblat una dona admirable, molt bona i valenta.
El recomano moltíssim, perquè és una bona manera de conèixer els fets i a més està super ben escrit.


2 comentaris:

  1. És preciós. Jo me'l vaig llegir i em vaig emocionar. M'alegro que t'hagi agradat, és tant sgvcsadfhas *__* xulissim

    Petons <33

    escapefromreality14.blogspot.com.es

    ResponElimina
    Respostes
    1. I jo m'alegro de no ser la única que l'ha llegit!!!
      És fantàstic!!!

      Elimina