"Mucha gente pequeña, en lugares pequeños haciendo cosas pequeñas, puede canviar el mundo"

diumenge, 20 d’octubre del 2013

Jane Austen

Ei!
Ja sé que fa un temps que no escric gaire bé res, però és que estic llegint un llibre que m'està portant un cert temps.
Es tracta d'Emma, un llibre de Jane Austen, de qui us parlaré avui.
Tinc una amiga que, conjuntament amb la seva mare, són grans fans d'aquesta autora.
Gracies a ella m'estic interessant moltíssim per les obres que ens ha deixat.
Com que la considero una gran escriptora i de moment el poc que he llegit d'aquesta dona m'ha encantat us deixo una mica de la seva historia.

Jane Austen va ser una gran novel·lista anglesa nascuda el 1775 i morta el 1817 creadora d'obres com Orgull i perjudici, Seny i sentiment o Emma, entre d'altres, que són considerats grans clàssics de la literatura universal.
Va créixer i viure en una zona rural del sud d'Anglaterra i les seves novel·les reflecteixen la societat i realitat del lloc.
Les seves novel·les, encara que són narrades d'una manera molt fina i dolça, critiquen la societat de l'època, plena de falsedat i vulgaritat, segons el seu punt de vista.
A causa d'això les seves novel·les no van ser gaire acceptades a la seva època i el seu reconeixement és, sobretot, pòstum.
Va ser de capdavantera en el canvi d'estil literari que es vivia en el seu temps.
Emma (1815)
Seny i sentiment
(1811)




1 comentari:

  1. Ei, Laia ! Saps ? J'ha m'he fet membre del blog, perquè tu m'ho havies demanat, ehh ??
    Bueno, et vull dir que m'agrada molt la teva entrada de Jane Austen, també dir que m'agraden tots els seus llibre i les histories que explica en ells, i que en soc fan n.1 !!

    ResponElimina